søndag den 28. april 2013

Home alone, igen

Sønnen drog på kredsweekend med sin FDF i torsdags. Ud over at han, mens jeg stod ved bussen og talte med en af de andre mødre, pludselig kom styrtende ud med knaldrøde øjne og dimsede med min lynlås på jakken mens han hikstede "jeg savner dig sådan" er det jo ok rart med lidt mor tid en sjælden gang i mellem. Den af min vinken, tilkaldte "senior" var åbenbart ikke helt god nok. Den anden mor var så vaks nok til at hive en af "drengne" hen. Hjalp straks lidt mere. Omend han ikke ville se på mig da bussen kørte. Håber det alligevel har været en god tur, og vi kan jo klistrer hele aftenen! Næste weekend skal han nemlig af sted igen, denne gang en forberedelsestur til sommerlejeren, "vandreture" osv - håber ikke han mister modet helt, for den tur er nok vigtigere end denne weekends!
Jeg har ikke fået lavet så meget som forventet. Fik løbet en god tur fredag, men det havde jeg jo nok gjort uanset.  Været i byen med en bekendt, rigtig hyggeligt og jo ikke så tit vi har muligheden for at gå ud uden barn.
Håber jeg har fået ordnet godt for min lille pige i hendes have, hendes rose har flere år lignet "lort" noget sygdom på bladene, og sidste år var halvdelen pludselig død. I år så det ud til at der kun var 1/4 tilbage. Hendes nr 2 rododendron holdt kun 1 år. Så jeg tog den store tur i går, kæmpede bravt med at få rosen til at give slip. Forberedte grundigt med rosenjord og surbundsjord. Rosen er meget lille.... Håber den når at vokse lidt til. Rododendronen burde nå at blomstre i maj-juni, her tager rosen så over efter planen og er der helt til oktober. Samme set-up som før.
Haven hjemme skriger på en forårsklargøring. Den rododendron der stod da jeg købte huset havde vist kun en levende gren igen. Den nye er vist lidt et fejl køb. Vokser mere i breden end i højden, ikke at den behøver blive meget høj, men der er ikke plads til meget i bredden. Den blev sat i går, den gamle gav nemmere op end forventet. Fik skovlet end del af jorden op fra fliserne, den jord mit lille vinter kæledyr "Rot" fik gravet ud i forbindelse med hulebyggeri:/
Skal lige lægge et par timer der ude her til formiddag, inden jeg prøver at kravle ud og lave en times intervalløb på vejen op for at hente den knapt så lille dog meget lækre unge hjem <3 p="">Der er masser med hvedeknopper til ham, handlede stort ind torsdag. Og uanset han fik ædt en hel del inden han tog af sted er der stadig nok til i dag og i morgen, er nok ikke upoppulært!

Ingen kommentarer: