tirsdag den 12. marts 2013

En ulykke kommer sjældent alene

Det er tydelig ikke vores uge, denne uge. Sur unge hver morgen, skidt måde at starte en arbejdsdag på:( især når jeg inderst inde ved at sur=ked af det! Ved ikke helt hva han er ked af, tror egentlig bare der er ekstra mor behov.
Nå men han ringer i løbet af formiddagen, trængte bare til at tale med mig. To timer tilbage. Aftaler at han skal bruge billedkunst på en fin tegning eller historie til mig (ender op med en stregtegninge af hans for egne penge indkøbte nerf gun :D). Derud over skal jeg leje film med hjem og han skal lave hyggehjørne, for han er jo nok hjemme først. Skrider tidligt, meget tidligt. Så jeg er faktisk færdig hos Blockbuster da han ringer at han er hjemme. Stor jubel. 1 km senere ringer han igen, på både arbejdstelefon og den private.... Den ene mis har blod på hagen. Da jeg kommer ind ligger hun under trappen. Han får lov at fiske hende ud, hun piber og lugter ikke særlig godt:( får dejavu fra da min perser døde for 14 år siden. Mis bliver pakket i et håndklæde og vi kører til doktormanden, her tilbringer vi så de næste 3 1/2 time. Det er næst indtil umuligt at tage blodprøve fordi hun er så dehydreret, ender med bedøvelse og venflon. To blodprøver senere er der nok til en analyse. Og ja, meget dårlig nyre. Dyrlægen mener at drop et par døgn måske kan hjælpe, men derefter vil det jo kræve meget pasning. Hvis hun da klare den. Så jeg må tage den tunge beslutning. Barn skal ikke komme hjem fra skole til en døende mis(igen) - vi holder hende i poten da hun får sprøjten. Dreng er utrøstelig og lillesøstermissen ligger på en stol i køkkenet og vil ikke komme op:(

Tror bare ikke denne uge er en der skal være rigtig god! Vi (dvs jeg) prøver at opmuntrer med at nu har lillesøster også en mis! Søn har haft to misser hele sit liv, nu er det tid at dele! Han vil egentlig bare gerne ha missen igen! Og det er endda ikke favoritmissen vi mistede der! Hvordan skal det lige gå næste gang?

2 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Åh hvor er det trist og så hjælper det ikke, at han er lidt ekstra sårbar denne tid, lyder det som. Kram

Kristina pecseli sagde ...

Nej, virkelig bad timing:( han græd sig i søvn lille mand.