søndag den 26. august 2012

Det er sundt at savne

Det påstås i hvert tilfælde.

Jeg savner den såkaldte - det er ikke helt det samme at tale i telefon - især ikke på en halvdårlig linie der bryder midt i en sætning.

Jeg savner min mor - ikke hende der døde for knapt 3 måneder siden - men hende der fik en hjerneblødning lige før påske i 2009, der er masser af ting jeg har lyst at ringe og fortælle, hende der døde kunne man ikke ringe til, kun besøge, hende der døde kunne man godt fortælle ting - men selvom jeg er sikker på at informationen gik ind, så var det ikke lige frem respons man druknede i - og envejs er nu ikke så sjovt som tovejs. Måske derfor jeg ikke blev så ked da hun døde - fordi hun allerede var forsvundet.

Jeg savner min ferie - selvom den officielt først slutter kl 6.10 i morgen når vækketelefonen ringer.

Men mest af alt savner jeg min lille dreng - den lille fyr der tog af sted op på spejderlejer i går kl 10 - jeg bebrejder mig selv at jeg overtalte ham - tænk hvis han nu ikke kan rumme alle de børn der larmer, driller og fjoller - han er tvungen til deres selskab - der er stor forskel på det og masser af børn i svømmepoolen som man kan vælge fra og bare svømme selv, eller vælge nogen ud at lege med - eller lege med moa... Tænk hvis de driller og han trods formaninger ikke snakker med de voksne om det, men vælger at gemme sig og græde i smug. Jeg er egentlig ikke i tvivl om at det er sundt for ham - han kan bare være så skrøbelig nogen gange. Samtidig er jeg glad for at han ikke skal op kl 6.30 i morgen og i skole - men kan "holde fri" en hel uge til, der er alt for mange uger til næste ferie - som er alt for kort...

Ingen kommentarer: