tirsdag den 12. april 2011

Endnu en drøm

Jeg drømte en gang for flere år siden om en veninde - drømte at hun fortalte mig at hun skulle skilles fordi hun havde mødt en anden - vi havde på daværende tidspunkt ikke talt sammen i 3/4 år - og sås i forvejen virkelig sjældent. Troede egentlig at hun var ok-lykkelig, det viser bare hvor lidt man egentlig kender hinanden.

Drømmen stod så lysende klart at jeg bare måtte sms' hende og høre hvordan det gik. Hun svarer ret hurtigt at det egentlig ikke går så godt "for vi har lige fortalt venner og familie at vi flytter fra hinanden" - det tog mig lige nogen mange sekunder at synke den - der går så nogen dage før hun igen kontakter mig, jeg skal finde et telefonnr til hende i kolbøtten - dér får jeg så mod til at spørge hvad der er "sket" - "Jo, men jeg har mødt en anden" svarer hun - det tog mig så lige en ny bunke sekunder at synke.

For noget tid siden har jeg en lignende drøm om en anden veninde. MEGET ubehageligt, men alligevel ikke så lysende klar en drøm som den første. Jeg har glemt den igen da jeg vågner - efter nogen dage dukker den op igen - da der nu er gået noget tid, så virker den ikke helt så virkelig som den første. Veninden ringede forleden dag - og jeg fik vist nærmest krydsforhørt hende om hvordan manden havde det. Der er vist ikke noget galt der - så selv hekse kan tage fejl!

Måske jeg en dag skal lave en opremsning, tror min første fornemmelse går tilbage til 2-3 klasse. Jeg havde ved et uheld kastet en klassekammerats fine tennisbold op på skolens tag. Hun var rasende og ville ha en ny. Formodentlig har jeg fortalt det til storebror, han reddede mig tit - jeg drømmer så at der ligger en bold i cykelskuret - jeg husker stadig at jeg ikke nåede ud at se inden jeg skulle i skole, men i det øjeblik jeg kommer hjem styrter jeg der ud - og der ligger en fin - gul - tennisbold - meget meget finere end den hvide jeg forliste. Min bror og svigerinde spillede tennis og havde vist taget bolden med hjem til mig. Husker ikke en gang om klassekammeraten fik den eller hvad der skete - husker bare at min drøm gik i opfyldelse.

Ingen kommentarer: