fredag den 23. juli 2010

Pakke-pakke-pakke

Sønnen drager som skrevet på spejder tur i morgen. Vi har fået en pakkeliste som vist ikke lige har taget hensyn til vejrudsigten, så nu står jeg nok til prygel - han får lov at få den ekstra varme trøje med - men jakken, den dropper jeg altså - langærmede t-shirts, lange bukser, varm trøje - spejderjakken skal jo med - og selvfølgelig regntøj. Men en jakke GLEM det.... han er instrueret i at tage sin ekstra varme trøje på - evt under regnjakken hvis det skulle blive frostvejr - ellers ved jeg at han, når han komemr hjem vil brokke sig vildt over manglen på korte bukser (kun 3 par) og manglen på korærmede bluser(4 stk) - resten er langt. Han skal både ha "kondisko" med, inde sko, gummistøvler - og så tager han altså af sted i sandaler - han har jo ikke haft andet på de sidste 3 måneder, hvorfor så pludselig lave om på det? - og de 8 par sokker kommer nok ubrugte hjem, men det er jo ikke dem som fylder i kufferten.

Ellers har jeg mærket tøj til den helt store guldmedalje - kort hvor jeg hader det.

Spændt på hvordan det kommer til at gå - hans morbror og kusine er udstyret med adressen så de kan skrive til ham - og jeg sender på faderdyrets opfordring en pose (ekstra) slik af sted om nogen dage - det mente han ville være vigtigt, selvom der er "slik butik" includeret i prisen.

Og mor her - hun skal på bio, spise tomattærte (hvis jeg ellers kan huske hvordan man laver den, ellers må der skrives sms til niecen, måske hun husker) og løbe ture. Og så skal jeg fylde hele min seng - det er ikke ofte jeg får lov til den luksus - nå ja, arbejde nogen timer ind så vi har mulighed for nogen korte dage hen over efteråret.

Det værste er næsten at han skal afleveres allerede 9.45 der er vi jo knapt stået op endnu - GYS.

Tilbød ham at tage myggesprayen fra Italien med, men nej tak (jeg fik den tåbelige ide at fortælle at den slags ikke kan købes i dk) - "Spejderne holder altså af naturen mor, jeg får nok ikke lov at bruge det alligevel!" - ja ja bliv du bare ædt min dreng! - der er nok en lille habser tilbage til mig alligevel næste fredag :p

Ingen kommentarer: