torsdag den 22. juli 2010

3 ½ uge senere

Forklar mig lige hvordan tiden kan gå SÅ hurtigt? - synes lige det var igår jeg skrev det sidste indlæg...
At leje bil i Marco Polo var GULD værd - køreturen fra lufthavnen ad landevejen til vores hotel var lise for sjælen - sønnen sad på bagsædet og spillede DS Pixline matematik spil og jeg nød udsigten, oliventræerne, vindruemarkerne - hedder det sådan? og de små byer ....det var SÅ godt, ikke en gang de sidste 6 km i kø kunne få mig ud af balance (den kø var så vokset til 14 km da vi skulle hjem - heldigvis ikke i vores retning men ind til byen - note til selv.... kør en anden vej hvis vi kommer tidligere en anden gang.....). Lejlighedshotellet var rigtig fint, god pool, god rutsjebane og godt vejr. Vi fik svømmet og slappet af i nogen dage inden vi drog til Venedig, som forventet var sønnen vild med byen - dejligt. Og ikke at skulle hjem igen allerede den kommende lørdag var et stort HIT - kæft det var godt. Ugen efter var vi lidt mere udfarende - endnu en tur til Venedig, en tur i badeland - og så en tur i forlystelsespark, nok den mindste jeg nogensinde har set - men der var ingen køer overhovedet og det var i sig selv et stort plus. Sønnen fik prøvet det han ville adskellige gange.
Det eneste minus er nok at jeg indså at jeg virkelig skulle ha købt en Fiat 500 i stedet for en Citroen C1 for 2 år siden - var SÅ tæt på, men så var der nogen i omgangskredsen der syntes den var grim... den er SÅ lække at køre mums.
Ugen hjemme er gået stille og roligt med afslapning hjemme - en tur i biffen - Shrek, rigtig god film - julemands kongress på den lokale rådhusplads hvor sønnen blev fotograferet med Mikulas - de andre børn løb rundt og sagde at han var "konge julemand" og sønnen så forarget på dem og sagde "nej, det er jo Mikulas" - det fattede de jo så ikke noget videre af. Moster fra Oslo har været på besøg - min moster altså, et kort et, men dejligt at se hende. Hun er sød nemlig! (sønnen har tidligere spurgt om vi kunne bytte moster, men NIX - dog vil jeg godt dele!) I dag skal vi i Tivoli, jeg skal lige løbe en tur, dampe af og så skal vi af sted.
Huset er der stadig - søsterlystig er stadig lystig og deler ikke med sig af informationer - jeg er stadig irriteret, bror håber det er skibbet afsted senest i september - håber sku han får sin vilje, men jeg er ikke tryg - nå vi ikke får at vide hvad der er af bud så har vi jo ingen chance for at påvirke - og tydeligvis hjælper det ikke med henstillinger om at dele ud af oplysninger, heller ikke "ikke -venlige" henstillinger. ØV. Når det her er overstået.....

På lørdag smutter sønnen på 7 dages spejderkolo - godt nok mange dage for en lille dreng, håber det går godt - men formodentlig sker der så meget hele tiden at han ikke rigtig opdager hvor længe han er væk - og jeg skal nok få tiden til at gå, "Mortid" er jo ikke ligefrem noget jeg er forvent med. Så snupper vi lige en ekstra dag sammen når han er tilbage - kan forestille mig at det vil ligge godt med 3 dage hjemme for at "komme rigtig hjem" og så må vi håbe jeg kan gi ham korte dage i skole pasning den første uge inden det går rigtig løs. Og så må vi håbe jeg falder til med det nye job - kan godt mærke at jeg stadig er ude af balance - job indholdet er godt, jeg kan bruge mine forbindelser og kollegerne er søde således også chefen - det er nok mere "inde i mig" det er galt. Men det er stadig ferie og den skal NYDES - nemlig!

Ingen kommentarer: