tirsdag den 29. juni 2010

Summertime

Ferien er skudt igang - den var mere tiltrængt end nogensinde, hvis jeg selv skal sige det. Den startede med en kæmpe krise, en notebook de stille gled ud af hænderne på undertegnede i stedet for at blive lagt over på sofabordet - og på trods af at den faldt ganske kort, så var det Pinkys endeligt, mere eller mindre. 12 af tasterne virker ikke længere....en mindre krise, som blev løst af JohnnySilver - straffen for at dræbe Pinky må være at hendes afløser er sølvfarvet, hvor kedeligt er det ikke lige? han matcher jo ingen ting overhovedet...
Vi har været aktive, lørdag var vi i byen for at se efter sun blocker tøj til sønnen og for at købe fødselsdagsgave til svigerinden, her faldt jeg uheldigvis over Odd Mollys koncept store - måtte rive mig tårevædet løs - gosh der er mange rigtig dejlige ting der! Søndag havde sønnen en legeaftale, jeg fik løbet mine 5 og syet lidt inden jeg hentede ham hjem igen.
Mandag var vi retur til Maga - sønnen havde indset at det ikke gik at få både det ønskede design OG en heldragt, så han gik på kompromis og accepterede en todelt Mala solfaktor dragt til den tilstundende rejse. Derefter stod den på en kort tur i haven - i solen aaaaaaaaaaahhh. Og så en gang træning.
I dag har vi været en smuttur i Helsingborg, bare den sædvanlige runde - en tur i boghandleren efter et par svenske krimier - på svensk - et visit hos fætteren, har efterhånden en indædt aversion mod den fætter - han er nok nogenlunde på samme niveau som søsteren. Der efter en korv med brød - ikke mos og heller ikke rejesalat - bare brød. Og så endelig en tur på "min" café, det er det næsten i al fald, min meget gode ven Conny er med ejer af den her dejlige cafe K & Co, de laver verdens bedste kaffe og Conny "himself" var der i dag. Sønnen er lidt bekymret over at Connys kone hedder Johnny - det må vi nok snakke lidt om hen ad vejen.
Det er skønt at sove "længe" og ikke skulle stresse - til sidst ender jeg vel med at kunne slappe lidt af og ikke være totalt overspændt hele tiden.
Men rigtig godt bliver det nok ikke før mors hus er solgt og vi er "ude af det" søster-lystig er noget af en prøvelse for os alle og absolut med til stress niveauet er. Men nu er huset i det mindste givet videre til en mægler, det er da første skridt på vejen. det er rengjort og der er bestilt "rydning" af haven. Så må vi bare håbe at nogen fatter interesse for dette libhavertilbud i en vis fart og uden at gå alt for langt under den udbutte pris - i og for sig vil jeg bare af med det og videre, men regner ikke med at søsterlystig er helt så let at handle med :/

Ingen kommentarer: