torsdag den 17. juni 2010

Mit løberi

Det er noget sært og underligt noget. I mit tidligere liv - for noget nær 1000 år siden, da jeg bedrev med body building - da løb jeg meget tidligt om morgenen i weekenden - væltede ud ad sengen og direkte ned i løbeskoene - løbe en tur på 3-5 km båder lørdag og søndag. Ind i mellem løb jeg lidt med nogen kolleger - mest når de insitsterede på at vi skulle ha en løbeklub. deltog i nogen "kvinde løb" - max 5 km, DHL stafetten, kvinde tri og lidt andet småt og godt. Brød mig virkelig aldrig om det. Det var kedeligt, men en godt side aktivitet til vægtene, aerobicen og cyklingen. Så flyttede jeg, kom aldrig rigtig igang igen - begyndte at træne boksning, og fik ødelagt knæene - var så heldig at knædoktoren nærmest forbød løb - og jeg klagede ikke, sukkede bare dybt og tænkte cool - nu behøver jeg ikke bekymrer mig om det mere.

Holdt en kollegas hund mens hun løb et kvindeløb i Fælledparken - mærkede "suset" og så de fine poser med t-shirts og gaver :o) Kollegane mente at man jo bare kunne gå rundt - year right...

En veninde gik i gang med noget målrettet løb med æggeur og jeg begyndte at tænke... altså kan hun, så kan jeg .... løb med min Wii - var faktisk ok, selvom det var monster kedeligt. Netto reklamrede med Nike løbesko til 199,- og så gik det galt. Købte skoene - tog dem på og løb 2½ km (nå ja gik lidt ad vejen også) Tanken var at jeg skulle løbe mens sønnen var til spejder i stedet for at spilde tiden med at gå hjem igen - og ikke ha ret meget tid før jeg skulle retur og hente ham. De første uger holdt det fint - jeg prustede mig igennem 2-3 km. Så fik sønnen mig overbevist om at man faktisk kan løbe på løbebåndene i trænings centeret - har jeg ellers prøvet nogen gange uden noget der bare lignede held. Nu løb jeg så pludselig 3 gange om ugen... Har ingen idé om hvordan det skete - men pludselig løb jeg også om søndagen... Pludselig løb jeg ikke kun 2-3 km - men 5-6-7 km om onsdagen. Og pludselig var det ikke kun max 3 jeg magtede på løbebåndet men 4½ - pludselig var det ikke kun 6 km om ugen men 20... pludselig ønskede jeg mig en løbe GPS (den har jeg så ikke endnu) - men har bestilt et løbeur hos iForm.... Pludselig sidder jeg og lægger mit løb ind i excel for at se om jeg øger med mere end 10-20 % i distance. Pludselig ser jeg mig selv lave en kort rute i Bibione, for jeg kan jo ikke være på ferie i 2 uger uden at løbe, vel? Pludselig er der ikke så langt til de 10 km som jeg nok skulle kunne nå at løbe mens sønnen er til spejder (incl prusteud pause inden vi skal hjem). Løbesokker bliver bestilt på nettet - løbe t-shirt og jakke indhandles, højre /venstre løbesokker er det eneste der duer - ingen sømme, sved transporterende så man ikke fryser om tæerne om vinteren og ikke sveder for meget om sommeren.
Og værst af alt - man løber i snestorm, det er jo onsdag - så må vejret vige.

Mine tider er stadig ikke noget at prale med, men jeg løberm jeg får pulsen op - jeg lider en lille smule, men langt fra så meget som man skulle tro. I morgen tager jeg bare en kort tur - vi holder os til 20 km om ugen til efter ferien - det er gået lige lovlig hurtigt op ad her i foråret - det kan jeg se i excel...

Altså man skulle ikke tro at halvdelen af mine stati på facebook skulle være antal km tilbagelagt.... For jeg hader jo at løbe, gør jeg ikke?

Ingen kommentarer: