torsdag den 17. juni 2010

Lang tid siden

Jeg har skrevet et rigtig brok-indlæg....Nu må jeg tage revanche.

For noget tid siden besluttede vi sammen med et par naboer at vi skulle have nye havedøre - nu vi var igang ville nogen af os også have nye vinduer - der står et stiv pelikan ind om vinteren. Vi fik en rigtig god pris og firmaet var rigtig fremme i skoene - alt virkede rosenrødt og forventningen var høj.

For et par uger siden kom de og skriftede dørene - De var effektive og søde - fejede i køkkenet efter sig og fjernede alt affald - næsten i al fald. Stor tilfredshed og vi så frem til de nye vinduer.

De skulle - iflg naboen - komme mandag og tirsdag. For at være på den sikre side bad jeg trutten om at komme torsdag - så var jeg sikker på de var færdige.

Mandag formiddag ringer naboen - bare for at jeg ikke skal blive for skuffet når jeg kommer hjem, hun havde desværre misforstået beskeden - de ville komme enten mandag eller tirsdag, ikke mandag og tirsdag. Men stadig være 2 dage om det. Der var jo stadig en fornuftig margen til trutten torsdag eftermiddag. Da vi kommer hjem tirsdag er det kun vinduerne i 1 sal der er skiftet - enten er huset vokset, jorden sunket - eller som en genbo foreslog - al regnvandet har fået huset til at "hæve sig" :o)) i al fald havde de fået et for lavt stillads med sig - så de kunne ikke nå højere end 1 sal... man skulle så tro at de lige benyttede lejligheden til at sætte de indvendige lister op - men nej.

Tilgengæld har de åbenbart forsøgt at låne vores toilet i stue etagen - men desværre ikke ramt - så der er en lille klistret sø foran toiletkummen.... Sønnen er MEGET indigneret da jeg viser ham det - "Det er ikke mig" siger han flere gange - og nej skat, det ved jeg - din 7-årige tissemand er sjovt nok lang nok.....Jeg lade demonstrativt den lille klistrede og indtørrede sø være.

Onsdag morgen kommer de faktisk "fælt tidligt" som i 7.10 - og starter på at bygge stillads. Så mine forhåbniner er høje da vi drejer ind på matriklen onsdag eftermiddag. Stilladset er væk - fra forsiden af huset, nu står det i stedet i mit rosenbed i haven - de har kun klaret de to øverste vinduer i mit hus - men sjovt nok sat lister i sønnens værelse, vinduet i soveværelset er skiftet, men ikke færdigt. I stuen er der ikke sket andet end der er spredt endnu mere rockwool - sønnen henter støvsugeren og fjerner det. I mellemtiden har trutten bedt om lov til at komme om morgenen torsdag og det har jeg naivt givet hende lov til. Søen foran toilettet er nu lidt større - jeg forstår seriøst ikke hvordan det kan være at en 7-årig tissemand kan nå bedre end en voksen?

Torsdag morgen kommer trutten som sædvanlig 7.30 - ingen håndværkere er at se. Da vi kommer hjem har trutten opgivet stuen - hun kunne ikke komme til, til gengæld skinner køleskabet indvendigt og det er der også nogen skabe der gør - go trut. Haven ligner noget der er LØGN... stilladset er flyttet ind til naboen - men der er fyldt med lister, rockwool, søm og skruer og murbrokker. Mit afdankede juletræ er smidt over i et bed - sammen med sønnens fiskenet - i den modsatte ende af haven ligger søm og skruer også og flyder - det tager mig 1 time at rekonstruere min 25m2 store have - nu håber jeg ikke det er forgæves, for der er stadig ikke fuget udvendigt - og stadig kun sat lister på indvendigt i sønnens værelse. Ved ikke om de har sigtet og ramt toilettet eller om trutten har gjort rent efter dem. Mine fødder kløer - og jeg har støv i halsen - truttens rengøringshandsker måtter jeg købe erstatninger for da jeg var i byen efter majs til grillen. De gik til da jeg samlede rockwool op.

Kors hvor jeg glæder mig til det her er HELT overstået - trutten kommer igen på lørdag og ordner stuen - selvfølgelig ikke gratis :-)

Nå ja...ps- jeg har fået nyt job - skal arbejde med Relationship management i et projekt - desværre en totalt skod aftale, hvor jeg er udlånt til projektet frem til 30/11 - hvis projektets område ikke har fundet en ledig stilling til mig inden 31/10 skal jeg ud at søge nyt igen-igen. Har ikke talt med priojektlederen om han anser dette for sansynligt - men man har jo lov at håbe. Egner mig ikke som programmør - been there done that, got the t-shirt,messed around and had my fun.....

2 kommentarer:

Mette sagde ...

Men helt ærligt - hvor svært kan det være... Det virker lidt som om at nogle håndværkere tror at de er kejseren af Kina og andre derimod passer pænt på :/
Tillykke med det nye job eller hvad - det er trods alt bedre end ingenting eller er ingenting bedre?

Kristina sagde ...

Nej klart bedre end ingen ting - og jobbet er spændende nok det er vilkårene der er elendige :(

Det værste er at de der håndværkere kom igen i morges - inde hos naboen - og det flagrede med rockwool ned i min have :(