lørdag den 19. juni 2010

Det der spejder...

Sønnen valge jo at han ville gå til spejder, og efter som vi var enige om at svømningen trængte til at hvile sig lidt var det jo et fint valg - fremforalt HANS valg, og HANS idé - intet kan ligge mig mere fjernt!
Han har været rigtig glad for det - enkelte gange har han på vej hjem fra skole bekendtgjort at han ikke gad - at han var træt, men efter 1-1½ time hjemme i sofaen var han alligevel frisk til at komme af sted - selv på hans fødselsdag skulle han til spejder. Og er faktisk lidt ked af at næste fødselsdag ikke falder på "spejderdag" - én gang har han ikke været der - og der var han på lejerskole med klassen.
Han har været på weekend tur fra fredag til søndag - han har taget adskellige mærker, vi har spillet banko, "han" har solgt lodsedler til jul, og lillebror lodder her i maj - altså han sælger til naboerne, og til et par lærere på skolen, til familien og jeg sælger hvad jeg kan slippe af med på jobbet og køber resten :o) Men altså det går jo til et godt formål! - til spejder. Og jeg syr mærker på til det bløder fra fingrene. Sønnen hygger sig, og det er jo det vigtigste.

Vi var til Grundlovsdags arrangement i høj sol, med gril af med bragt mad og i dag har vi været til årsafslutning - i østissende regnvejr - med grill - og indendørs spisning, da regnen stilnede lidt af lavede vi sno brød - af en god dej med krademomme i - mon det er tilladt? - altså at lave dej der får snobrødet til at smage godt? - At få tændt dette bål var så noget af en udfordring - mindst to gange smed de benzin på- og de kalder sig spejdere??? vi fik spillet rundbold - og jeg fik nok ødelagt mine fine Oilily sko :( jeg er absolut ikke spejdermor, så det der med den rigtige påklædning det er en by i Rusland. Sønnen fik 50,- gavekort til fætteren for salg af lillebror lodder - vi købte 15 lodder i et lotteri, men vandt selvfølgelig ingen ting - men det går jo også til et godt formål.
Sønnen har meldt sig til sommerlejer - hele 7 dage - er ikke helt sikker på han har fattet HVOR lang tid det rent faktisk er.... men i værste fald må han jo hentes hjem. Der er slikbod hver dag efter frokost, rigtigt havvand lige vedlejeren man kan bade i - hoppe borg og en tur til sommerland sjælland - så mon ikke han alligevel kommer til at hygge sig en masse - det håber jeg. Så må jeg se hvad JEG skal stille op med MIG i de 7 dage - men mon ikke jeg kan finde en film i biografen og så trænet en masse også?!

Ingen kommentarer: