søndag den 28. februar 2010

7 uger og 7 dage senere

4. januar startede jegmin nytåskur - ikke noget med nytårsfortsæt - bare en mere eller mindre tilfædig udvalgt mandag -man kan nemlig kun starte kur på en mandag, spørg mig ikke hvorfor!
Planen var 8 kg på 8 uger. En kollega hævede øjenbrynene og sagde "Ok, kom tilbage o 8 uger og sig hvordan det er gået" - På et tidspunkt tilbød hun mig en lakrids med ordene "Jamen det er da bedre end cokolade" - tja, det har hun jo ret i - men det forklare jo også hendes mistro - for vil man så forholdsvis meget på så forholdsvis kort tid, så er der ikke en gang plads til en lakrids :o). Min plan var max 1400kcal på en dag, mit gennemsnit ligger vist noget unde 1200, men til gengæld har jeg i dag tabt 8,6 kg og med mindre jeg binder et tons vædske her i dag - pga de "månedlige omstændigheder" (som i øvrigt har væltet mig om i sofaen med voldsomme mave smerter og en meget ubehagelig hoved pine) så tror jeg på der ryger nogen flere gram til i morgen.

Spørgsmålet er så om jeg stopper her? - No idea....måske snupper jeg to kg til, måske ikke - så skal resultatet bare holde - en af faldgruberne er frugt kurven på job - men nu har jeg øvet mig på max to stykker om dagen og max to gulerødder, hvilket så samtidig udgører min frokost :o). Med mindre "noget" som fx kursus "tvinger" mig i kantinen - så har jeg klaret mig på salat og protein - en portion afensmad - som egentlig ikke behøver være lille - bare der er nok protein i den. Og frem foralt ingen gåen afmok i guf når sønnemand er hoppet i seng - mon ikke der bliver plads til lidt fredagsguf igen - hvis bare resten holdes - OG lidt andet guf i ny og næ. Gider bare ikke tage sådan en tur til i nær fremtid - jeg fyser som bare den i forvejen, og nu har jeg sovet elendigt i flere nætter - fordi mine klaprende tænder har holdt mi vågne :o).

Men det korte af det lange er at en venine spurgt til mig BMI, troede egentlig det lå præcis på 25 - men så var det sandelig helt nede på 23,dejligt!

Ingen kommentarer: