mandag den 13. juli 2009

Ferie

Så er ferien næsten skudt igang - næsten, fordi sønnemand har meldt sig til 4 dagsudflugter med FDF (eller hvad de nu hedder *blush*). Frygter lidt at han når det er overstået også vil være spejder....Han var i hvert tilfælde svært imponeret over deres uniformer og alle de mærker man kan tage - b.la var der et "snitte mærke" "Er du så god til at snitte?" sprøger han, pigen nøler lidt og jeg hjælper hende på vej "God nok til at få et mærke" - "Ja" griner hun.... Nå men et eller andet skal han vel også ha lov at gå til, så det kan vel lige så godt være spejder som så meget andet, måske det ville være sundt for ham? - Hans far har været spejder, så vidt jeg husker - og hans morbror. Men ikke hans mor, uniformer er noget mænd har på når de skal se lækre ud, ikke noget jeg vil iføre mig hvis jeg på nogen måde kan slippe. Nå men jeg har så bestemt at jeg vil bruge de her "fridage" til at arbejde nogen timer ind, og få trænet lidt - som om jeg behøver det.... Og så må vi bare nyde de sidste uger endnu mere. Vi kan i det mindste sove en time længere end når vi skal på rigtigt arbejde/skole. Og så håber jeg den lille mand får nogen dejlige dage med gode oplevelser, det fortjener han!

4 kommentarer:

Trine sagde ...

Jeg var også FDF'er i mine unge år... Faktisk helt fra Børnehaveklassen og indtil 10. klasse...
Har altid syntes at det var sundt med al den udendørsaktivitet og sammenholdet er noget helt specielt...

Også er det i øvrigt ganske underholdende at være i kirke når man sidder sammmen med vennerne ;-)

MrsBaloui sagde ...

Jeg sender min 10-årige på Blå Sommer om knap 2 timer... Lejr sammen med godt 20.000 andre indtil søndag (hvorefter de store fortsætter lidt endnu).

Spejder er skønt! Yngstemanden på 5 år længes efter at blive 6, så han også kan blive spejder ;)

Kristina sagde ...

Jamen, han får skam også lov hvis han insistere :-) i går fik han et klippekort med hjem, på 5 gratis spejdermøder - det er jo sådan set en rigtig god måde at gøre det på. På 5 gange burde han jo få en ok fornemmelse af om det er ham eller ej.

Mette sagde ...

Jeg var spejder (KFUM - ser der var allerede mandlige hormoner i mig dengang ;) ) i 5-6 år. Det var rigtig godt og kan KUN anbefale det... Dog var jeg lige en anelse for piget på den store sommerlejr. 20-30000 tusinde samlet på et og samme sted - med gammeldavs das. Jeg nåede at blive indlagt med forstoppelse :/ Men det er jeg vokset fra - skal jeg så skal jeg!