mandag den 1. juni 2009

Troldekugle konkurrence

Troldekugler havde udskrevet en konkurrence og sønnen og jeg har deltaget. Min kugle skulle symbolisere "The lost child" en stjerne med en rød eller blå koral for pige eller dreng.




Sønnens forestiller månen med en stor rød næse, solen har nemlig slået på den med sin hammer :) - formoder at det røde skulle være emalje. Og da han er vild med guld er det så materialet.

I dag har de præsenteret de 10 finalister og vi er ikke med - øv- Må så indrømme at det langt fra er alle 10 der i mine øjne er særlig originale. I det oprindelige "sæt up" lovede de en sølv udgave af vinderkuglen til alle der havde indsendt et orginalt foreslag - den del af teksten er nu væk, men med over 8000 deltagere ville dette jo også blive noget af en udskrivning.
Så er spørgsmålet bare hvad vi skal stemme på sønnen og jeg - hvis du vil stemme, kan du gøre det her

3 kommentarer:

Mette sagde ...

Din "The lost Chold" havde muligvis fået min stemme hvis den var nået længere. Synes ideen er fin - men ikke original for det er jo set før - har selv en ring med sten for/fra mine børn.
Tror at den er for "firkantet"/skarp til at være en troldskugle - måske er det derfor at den blev dømt ude...
Iris "doors" har fået min stemme - ikke at den er original, men den siger mig et eller andet...
Iøvrigt er det da ganske snyd at de har hevet noget af teksten ud - man kan da ikke først love for at hive det tilbage... Hmm..

Kristina sagde ...

Jamen ved godt at mit forslag ikke var særlig originalt, det er bare en kugle jeg gerne ville have :). Og så har vi i dag modtaget hver sin takke mail - for vores deltagelse, der står at vi vil modtage en kugle som tak - bliver den ondelyne mig noget af en udskrivning for dem, men selvfølgelig også god reklame!

Deb sagde ...

Nå, så i får trods alt kuglen. Det kan jo trækkes fra som reklameomkostninger, men for pokker en udskrivning!
Jeg kunne ikke stemme på dig, så jeg stemte på dobbelthelixen i stedet. Dén kan jeg relatere til efter al den genetik på medschool :-) Hvis den vinder og bliver produceret er det faktisk lige før jeg vil hoppe med på moden og anskaffe mig et armbånd.

Bortset fra det, hvis du gerne vil have lavet dit led, så giv lige lyd. Jeg kender en alletiders guldsmedemester. Hvis du skal have lavet den i sølv er jeg ret sikker på, at det ikke kommer til at koste mere end det er til at overkomme. Jeg bad på et tidspunkt om pris på et lidt specielt krucifiks jeg ville have lavet som halskædevedhæng. Da jeg selv kunne medbringe guldet ville prisen være omtrentligt 1500,- kr.
Formen til din stjerne er noget lettere at lave, så tror slet ikke prisen vil ligge deroppe og svæve.