torsdag den 11. juni 2009

Muffinsmonsteret

Sommerfest i klassen - havde egentlig tænkt at jeg ville melde mig frivilligt til at bage muffins, men så ombestemte jeg mig - og tilbød at bage til SFO'ens sommerfest. Skæbnen ville så at jeg blev udpeget til at lave kage sammen med et andet forældrepar - Onsdag bagte og pyntede jeg 60 muffins, to forskellige opskrifter, en med chokolade/banan og en med chokoladeknapper. Bortset fra et vist svind, sønnen skulle lige prøve smage, en kollega kom forbi efter en pc og skulle ha en muffin til vejen, en anden bekendt kom forbi efter noget hun skulle viderebefordre for mig - osv osv... alt i alt havde jeg 52 muffins med til skolefest, og havde to med hjem. Bøvs siger jeg bare.


















Til aften har jeg så bagt anden omgang, denne gang dog kun 30 muffins - Sønnens afdeling på SFO'en hedder "kvisten", så selvfølgelig er alle muffins pynted med små kviste. Jeghar gentaget successen med chokoladeknapper :-)

På mandag har jeg et møde med en ekstern leverandør, det er flinke mennesker så de får kokos muffins, sikkert pyntet med "kirsebær grene". Men så nægter jeg også at være i selskab med noget der bare tilnærmelsesvis ligner en muffin - har i øvrigt endnu ikke smagt nogen af dem - så 90 muffins på 2 dage er nok en god start på en slankekur.













2 kommentarer:

Annette i Barcelona sagde ...

Uhhmmm... muffins... jeg gad godt smage ;-)

Annie Birch sagde ...

Vil lige sige hej. Du er også velkommen hos mig.
Hilsen Annie
www.annies-fiberkur.blogspot.com