mandag den 13. april 2009

Skal / Skal ikke

Har lige oversat mit CV til dansk...Nu er sprøgsmålet så om jeg skal sende det, eller lade være.... det er ikke nemt!!

Jeg er jo på mange måder virkelig glad for mit job, det er spændende og udfordrende - jeg har gode kolleger, eller i hvert tilfælde de fleste af dem. Nogen stykker neutrale, resten rigtig gode - og én eneste en som bare slet slet ikke spiller. Hun er så vred på mig, taler grimt, råber og skælder ud - nu påstår hun så pludselig at hun "bare er engageret i sit job" (og åbenbart også i mit.....) Jeg kan bare slet ikke rumme hende. Min strategi med at afvise hende når hun gik overstregen fungerede helt fint for mig, når det nu ikke kunne være annerledes - men tydeligvis ikke for hende - cheferne var vist trætte af at hun hele tiden kom rendende og skældte ud over mig, så vi blev sat stævne med HR og chefens stedfortræder - man kunne jo godt ønske at chefen selv havde trådt i karrakter her - men det blev så ikke sådan.
Lige efter mødet syntes jeg det var HELT ad H til... vi skal give hinanden time outs - jeg hvis jeg synes hun skriger og skælder, hun hvis hun synes jeg ignorere hende (som følge af det første). Efter sådan en "timeout" skal vi - inden dagens slut, hvilket for hende er kl ca 12 - gå afsides 8sammen) og finde ud af hvad der gik galt...... Hey grøn stue.....(eller pink måske???) I tilgift havde hun så en lille ting hun godt ville lægge til - hun føler selv at hun hele tiden gentager sig selv - fordi hun frygter at vi andre ikke forstår hvad hun mener, dette irriterer hende tilsyneladende - og andre kolleger, kan jeg så tilføje, jeg er som sådan ret lige glad - lukker ørerne gang nr 2 (og nogen gange allerede gang nr 1) - men for at undgå dette vil hun, at vi andre "med egne ord gentager hvad hun lige har sagt" - så hun kan sikre at vi har forstået.

Tænk, jeg som troede at det var en arbejdsplads og ikke en børnehave....men nej.

Jeg har så fundet dette tilsyneladende interessante job - det ligger bare dårligt i forhold til bopæl - og min kontakt til min levendør som blandt andet er det udfordrende vil jeg miste, de gode kolleger kan man jo risikere at få nye af - men hvad filen skal en klog gøre - jeg kan jo søge, ingen siger at jeg bliver kaldt til samtale, og bliver jeg det er der jo ingen der siger jeg får det - men jeg hader at virke useriøs - og søge noget bare for at slippe væk fra en kegle - det er ikke den rigtige grund:( men desværre ser det ud som det er den eneste måde at slippe væk på. Alternativt er at bede om at sidde på et andet kontor end hende - så vi ikke "går op og ned af hinanden" hele tiden - men så mister jeg jo de 2-3 søde kolleger der også sidder på kontoret...........


Hvorfor pokker er der ingen der har kugler til at gøre noget i denne situation????? pisos:(

4 kommentarer:

Carina sagde ...

Har du overvejet at smide en føler til den eksterne samarbejdspartner?
Generelt kan man sige om dårligt samarbejde på arbejdspladsen, at bliver chef-chefer indblandet så er det kørt af sporet og det vil nok kun blive bedre af at en finder noget ander (eller flyttes internt).
Der er sgu ikke noget så træls som at have en kollega man ikke kan med.

MrsBaloui sagde ...

Øv Bøv! Men jeg er enig med Carina i, at kan man ikke løse den slags internt, så må en gå.
Og så kan man jo sige, at det måske er dig, der har de største kugler (for nu at bruge dit eget udtryk) - og nok også dig, der har de bedste muligheder.

Klø på! Det er nok mit bedste råd. (P.S. Har selv taget konsekvensen af dårlig kollega + dårlig ledelse for snart 1 år siden, og det er det bedste nogensinde!)

Moster Tulle sagde ...

Prøv det....selvfølgelig skal du prøve....

Kristina sagde ...

Desværre er ekstern samarbejdspartner bosiddende i Stockholm, jeg kunne godt flytte der op, men ikke sønnemand. Og tro mig, jeg har smidt mine følere ud - og med de roser de kaster efter mig, tror jeg som sådan ikke det skulle være det store problem . hvis altså, de forslår at jeg åbner eget, i deres navn i kbh - det orker jeg bare ikke....
Ansøgning er sendt, men desværre med en bitter smag i munden :( nu får vi se hvad som hender.