lørdag den 7. marts 2009

total deroute

Har altid foragted "chateaux au pap", da min mor pludselig havde sådan en pap kasse stående på trappen rullede jeg med øjnene i forargelse, "det var aldrig gået hvis min far havde levet", "Det er garanteret min søsters idé" var tanker der fløj gennem mit hoved. Gæt hvad der nu står i rummet under min trapppe....

Altså, jeg kan godt lide et, højest to glas vin på en fridag - men jeg åbner ikke en flaske for den fornøjelses skyld - selvom jeg har en vacuum prop der fungerer helt fantastisk - det er "fråds" - når jeg så, en sjælden gang i mellem har gæster, så er der jo som ofte en slat eller to tilbage, de bliver så nydt på først kommende fridags aften - hvis jeg ellers husker det. Men nu har jeg i flere uger/måneder gået rundt om kasserne med vin i Føjtext - for det går jo at få nogen nogenlunde okagtige dråber i sådan en kasse...Og det er jo en smart måde at få det der ene glas på, uden at skulle bryde mod min sædvanlige nærrighed - og 1000 andre halvdårlige undskyldninger.

Kassen har ikke stået der så længe, men jeg har faktisk fået mig et lille glas de sidste to aftner - så mon den ikke er kommet for at blive? - måske ikke lige den kasse, den vil vel blive tom på et tidspunkt 1½ dl op i 3 l.... jeg er musiksproglig, så ingen idé overhovedet, det vil givetvis komme som en kæmpe overraskelse for mig når der sprutter fire fattige dråber ud af kassen - men den tid, den sorg.

7 kommentarer:

MrsBaloui sagde ...

Du kunne jo også løfte på kassen engang imellem ;-)

Vi havde samme problem hjemme hos os - altså... Man åbner jo ikke en hel flaske for eet glas, vel? Og det er ikke sikkert, at man vil have vin næste dag ;-) Løsningen blev den samme, og hvis du synes papkassen er grim findes der masser af smarte designdimser til at skjule den med ;-)

Kristina sagde ...

uha, sådan en design dims må jeg ha - hvor finder jeg den, så er det måske mindre "pinligt" - og nå ja - man kan jo lige løfte lidt på den.... hvor dum jeger ;)

carina sagde ...

Eneste problem er når man glemmer at stoppe efter det ene eller de to glas, der er ret så meget i sådan en fætter, og det kan give frygtelige tømmermænd.
I flaske har man i det mindste styr på hvor meget der nu er røget...

Fru K sagde ...

Ha Ha.... ase det er så ikke mit problem - jeg ved at jeg går bagover med migræne hvis jeg tager mere end de to.... så jeg er faktisk ret eminent til at styre det:) desuden så står den nede i stueetagen og sofaen på 1 sal - på et tidspunkt ville jeg nok ikke kunne komme ned efter mere i et stykke :o)

Heidi/missred sagde ...

Her er der et link til en holder til din vin :-)
http://www.triptrap.dk/Default.aspx?ID=66&ProductID=PROD7318&VariantID=VO74&GroupID=GROUP80

Mille sagde ...

Den der triptrap ting er SÅ fed!!
Har selv overvejet papslottet, for jeg er alt for nærig til bare at åbne en flaske til mig selv.

Kristina sagde ...

Tak for link :-) den ser rigtig fin ud den kasse.