fredag den 20. februar 2009

Fastelvns weekend

Vi skød fastelavn i gang allerede i mandags. Og fortsatte så i dag med at tæve en tønde på skolen. Først måtte jeg dog en tur på jobbet og vise min indre heks frem:-) Heldivis var der ingen af de "høje" herrer der var på job - en svær balance gang at være "mig" og samtidig også gerne ville være bare en anelse troværdig!!
På en eller anden vis havde klassen fået en tønde der ikke bare lod sig tæve ned - så på trods af at læreren, to fædre, et par 7 klasser og så jeg (i særdeleshed, så før nævnte 7 klasser råbte "kom så heks") tævede løs på tønden, så blev den bare hængende..... Ja-ja, ungerne fik jo også lov (lidt) så endte læreren med at klippe tøndebåndende over - og så ramlede den som et korthus. Ergo, ingen hverken katte konge eller dronning.... bagefter var der trylleshow, så jeg håber at ungerne glemte at de blev "syndt". Jeg tillod mig at stikke af - lige hjem og arbejde lidt og så træne inden barnet hentedes hjem igen.
I morgen går det så løs på rådhuset, har vist overtalt barnet til at prøve en anden af hans millioner udklædningsdragter - synes et er kedeligt at ha den samme på 3 dage i træk, når man nu har så meget at vælge i mellem - hvis jeg nu havde været kvik og købt en af Odd Mollys smukke broderede bluser, så havde jeg nok kunnet agere "Ungarsk bondepige" sådan som jeg gjorde de fleste år i folkeskolen, lige bortset fra det år hvor jeg var indianer - en aflagt dragt fra min bror. Men det har jeg ikke, så den står nok på heks igen - men det er så også ok! Og søndag skal en mindre skare fra klassen mødes hos en klassekammerat og tæve en tønd ned. Og det var så den weekend.... tiden flyver bare afsted - smulrer som knust havrefras mellem mine fingre ;(

2 kommentarer:

Ms sagde ...

Gad godt se dig tæve løs på en tønde i heksekostume...
Og af en eller anden grund tænker jeg ikke på den grimme af slagsen med vorte på næsen og sort spidshat ;-)

Vi skal afsted i morgen. Er ellers lige kommet hjem fra skiferien, men det kunne lige passe, for den hos BR i dag ville blive lidt for tætpakket i forhold til hjemkomsten i fomiddags.

God resten af weekenden!

MrsBaloui sagde ...

Ups! Det var altså bare mig, der blev til Ms...