onsdag den 11. februar 2009

En tur på systemet:-)

Det virker som sønnen deler min passion for Helsingbog. Godt nok er det der trækker for ham at det er sjovt at sejle der over, pølserne ved pølse"vognen" smager såååååå godt og det er sjovt at gå langs og på molen. Så da jeg ikke kunne love ham at de par cm sne der var faldet var til noget særligt syntes han det var bedre at holde os til det sikre - en tur til de skånske. Vi fik ordnet pølse tingen, kigget lidt butikker, besøgt min vens cafe og spist en skrækkelig lækker sandwich med et glas mælk og en café latte til - det sidste smager også meget bedre end alle andre steder :o)) vindues shoppet lidt mere, og også købt et sæt tøj til sønnen, som om han mangler ha ha!! Så fik jeg lige lyst til at kigge ind på Systembolaget, de har så mange gode vine til en fornuftig penge fordi de handler stort ind. Jeg kan godt lide et enkelt glas vin i ny og næ, men er for "nærrig" eller måske bare sløv til at åbne en hel flaske - så det er oftest kun når der har været gæster - der har levnet, vel og mærke!! at jeg har til et lille glas for mig selv. Derfor fik jegden spontane lyst til at købe "portionsflasker" - og prøve et helt ukendt og lidt foragtet (for min del) område "pap vin" - købte 5 miniature kartonner med Merlot, så må vi se. Har testet én og kan konstatere at den let flyder over når man åbner den OG er pænt svær at helde af - længere er jeg ikke kommet.

Nå men nu til det "sjove" - vi står på Systemet og kigger, en "midaldrende herre" står lige i nærheden, hans mobil ringer og han svarer - hører ikke så meget af samtalen ud over at han siger "Hej, ja der fangede du mit på Systemet - det er ellers ikke et sted jeg er så tit!" - jeg var ved at trille omkuld af grin, "ikke så tit" min bare..... Hvordan er det lige lykkedes for svensken at få mange til at handle i en shop hvor det er pinligt at blive opdaget? - husker stadig min gamle overbo, en temmelig aldrende læge - med en portvinstud der ville ha gjort Rudolf syg af misundelse. Når man mødte ham humpende mod byen var han altid på vej til apoteket - som sjovt nok ligger dør om dør med System bolaget!

Nå men efterfølgende lod vi os blæse igennem på og langs molen for derefter at hoppe ombord på en Sundbus og rejse hjem igen - måtte love at vi tager af sted igen til påskeferien - måske vi skal udnytte at svenskerne ikke har lukket på Skærtorsdag

3 kommentarer:

MrsBaloui sagde ...

Det lyder som en rigtig hyggelig og uforpligtende tur ;-)

Sidst vi var i Sverige måtte vi også forbi "Systemet" bare for at se det - og der var stuvende fuldt *stort grin*

Kristina sagde ...

Dervar nu ikke så mange mennesker, men en tirsdag tidligt på eftermiddagen er nok ikke psidsbelastningstispunkt, men jo tættere på weekend, især op til helligdage :o) - var i sverige et par dage før midsommer, da jeg kort efter frokost skulle til møde ude af huset mødte jeg adskellige der havde handlet noget der klirrede i plastikposerne i frokostpausen :o)

Deb sagde ...

Jeg har endnu til gode at besøge 'Systemet', men hinter du til et eller andet med levninger? ;-)
Du ved vel nok, at "den der gemmer til natten gemmer til katten" ;-)