mandag den 5. januar 2009

Om at holde fast

Nogen mener jeg skal kridte skoene, andre at jeg skal finde min sprudlende energi frem igen. Jeg ved jo godt hvad det handler om. Det handler om at holde fast - holde fast i min plan. Men det kan godt virke svært og utilgængeligt når "gnisten" er gået sin vej. Det tilsyneladende enkle "At tænke positivt fordi positive tanker skaber positiv energi", det er ikke så simpelt som det måtte lyde når man "står midt i det hele". Men det gælder om at holde fokus...

Dagen i dag har sådan set været ok - "Den dårlige stemning" holder ferie, så der har været plads til at holde humøret på kontoret højt -vi har svinet hinanden til så det har været en lyst, nå ja - i virkeligheden er det mine kolleger der har svinet mig til så det er en lyst, men skidt pyt... vi har det sjovt, det er vel det vigtigste - og de gør det jo kun fordi de kan li mig, tro det eller ej :o))

Dog har de faktisk ærligt rost mit hår - men det var vist tidligt i morges inden vi var varmet rigtig op..

Sønnen var faldet i SFO og havde stødt den i forvejen løse fortand - vi købte en is(vaffel) på vejen hjem - havde glemt at vi stadig har champange sorbet og chokolade is i fryseren - eller havde *blush*, nå ja lidt er der stadig.. Mens han sidder og guffer is siger han pludselig "Mor, det er ikke rart med den tand!" jeg kigger på ham "Hvilken tand?" - så har han sku spist tanden også - stakkels sultne unge:o) Tandfeen må improvisere og nøjes med at kigge i munden på ham for at se at det er virkelig sandt med den tand.

Og jeg må holde fokus - bide tænderne sammen og huske mit "mantra" : "Think positive – because positive thoughts create positive energy. With the right attitude you will, without a doubt, reach your dreams and goals" Gnist eller ej -

3 kommentarer:

MrsBaloui sagde ...

Sender god positiv energi i din retning :-)

...I øvrigt er din bog umådeligt populær! Der er over ½ års ventetid på den på biblioteket! (Måske er det fordi så få biblioteker har den, men alligevel ;-))

Kristina sagde ...

wau... men jeg har jo også gjort massiv reklame for den - måske jeg skulle prøve at få % af den goder Hr Pollak :-)

Mette sagde ...

Hæ hæ - Amalie ahar også slugt en af sine tænder - og tandfeen fandt nu vej alligevel :)