tirsdag den 23. december 2008

Juletræet i sin fod

Eller pynt eller hvad det nu hedder. Vi har købt det her hudløst dyre juletræ og det skulle jo så gerne forenes med vores TripTrap juletræsfod - det er bare sådan at stammen på træet er vældig tyk og hullet i foden en hel del smallere. Og så er det jo at man er en rigtig "City-girl" og derfor ikke ejer et ærligt stykke værktøj, ud over en trådløs borermaskine der langt fra har power nok til at bore i betonvæggene i mit hus, en hammer med et skaft min farfar selv har lavet og så lidt andre sære småting. I vores fælles skur er der en ynkelig sav, den hentede jeg. Men ret hurtigt indså jeg at det slet slet ikk var det rigtige til formålet. Et kort øjeblik overvejede jeg at kører hjem til moa og gå i fars værksted -det fandtes en gang nogen mejsler, men jeg tvivler stærkt på at de er der endnu og så er 2*25 km lige i overkanten når man i forvejen er tidsmæssigt presset fordi man er vågnet med en giga migræne som har "afkortet" den effektive del af dagen væsentligt.
Men som en hver god city-girl er man så også god til at "tænke ud af boxen", så jeg fatter min spatel og den før omtalte hammer og bilder spatlen ind at den i virkeligheden er en forsmået mejsel.

45 min senere passer juletræet ret godt ned i foden. (Knasterne var de sværeste!!!)

6 kommentarer:

Carina sagde ...

Lige nu slapper jeg af med lidt pride and prejudice men smanden excellerer med den næsten nye sav.
Hvorfor juletræsfødder er lavet til minitræer ved jeg ikke, men jeg er nu glad for at jeg har en mand der kan klare det med foden ;-)
Jeg er ikke nær så handy som dig.

carina sagde ...

men smanden = mens manden

gad vide hvem smanden er???

Kristina sagde ...

smanden tja.... ikke godt at vide. Ved ikke hvor handy jeg er, men nød lærer jo som bekendt nøgen kvinde at spinde:o)

Mette sagde ...

Ja det er sgu ikke nemt at få det hele til at gå op i en højere enhed - altså det der med træ og puletræsfod (men vel også i mange andre situationer her i livet...)
Frank stod også og bandede over - ja først over prisen på puletræet (det er vist sidste gang vi handler dér - manner 250 kr for et forpulet puletræ på max 2½ m) - hvor vi jo så valgte et der var lidt tyndt i toppen (men dog pænt) mod at få et der var rigtig flot i toppen og bare totalt skævt forneden... og så siden at foden var for lille - eller at han ikke havde fået hugget nok af fra start...

Håber at I får en rigtig dejlig jul! SIdder lige her og nusser for mig selv - mand og yngste sover og den store glor puletv...

Moster Tulle sagde ...

Vi har også TripTraps smukke juletræsfod liggende - vi har brugt den EN gang, hvor manden brugte noget der føltes som timer for at få skidtet til at passe sammen. Siden har han fået slået en fod på hos juletræshandleren....nemt, ja - kønt? Bestemt ikke....

Kristina sagde ...

Jo, men her skal puletræet stå i mindst 14 dage - så må det ha vand for at det ikke skal gå helt skidt:-) men næste år må jeg være mere omhyggelig og finde et træ der passer med det samme - forstår ikke helt, for de 3½ m høje træer jeg havde i Sverige, de passede altid, man skulle tro at jo højere jo tykkere stamme - men sådan er det åbenabrt ikke.