onsdag den 12. november 2008

Strithår

Sønnen blev klippet i mandags. Det har, ærligt indrømmet, været ret tiltrængt i et stykke tid - men vi har jo masser vi skal nå og den ene dag tager den anden.

Lige indtil nu har han været "vidt skræmt" for at blive "korthåret" - "Nej mor, jeg vil ikke klippes som Muhamed" - en kammerat fra børnehaven med ultra kort hår.

Denne gang proklamerede han at det kun var pandehåret der skulle klippes - og jeg så for mig hvordan han ville få en rigtig ABBA - svensker fritz. Pandehår, klippet ind ved ørerne og så alen langt i nakken:o) - men vi har hele tiden ment at håret måtte han selv styre - sådan nogen lunde. Altså, man skal kunne se ud af øjnene - og det skal være rent og børstet, men ellers! Det fædrende ophav var udstyret med en frisør mor der klippede efter hans forskrifter, og den "gave" ville han godt give videre til sønnen - altså med den forskel at vi betaler os fra det;-).

Men jeg blev dog noget overrasket da jeg henter drengen i SFO og han siger "ååå mor, må jeg ikke nok blive klippet som A - hva? Be Be!" - A har "kam" og er trimmet i siderne. Nu blev han så ikke trimmet i siderne. Men klippet generelt kort - og lidt længere oven på hovedet, således at vi med voks kan få det "op at stå" - altså blev det langt fra samme frisure som A -men "kammen" kan vi lave, og det er det vigtigste. A's er blå, det var så også hvad sønnen ønskede, men vi har nu forhandlet os frem til rødt -det er så hvad vi skal i weekenden, finde rød farve og se om vi kan få den kam rød. Spændende!!

Han har stadig til dels sit "babyfjæs" så det der "look" han nok er gået lidt efter, det kommer til at vente nogen år - ind til nu, synes jeg faktisk bare han ser nuttet ud.

Ingen kommentarer: