fredag den 21. november 2008

Elektronisk udfordret

Det synes jeg ofte vi er her i hytten.
Da jeg kom hjem fra det kæmpe store udland i onsdags konstaterede jeg at min stationære pc er "svær at tænde" - det virker som der er en løs forbindelse i tænde knappen - så nu har jeg kopieret alle dokumenter over på mit eksterne drev - godt der er 800 mb at gøre godt med;-). Forudser dog en del bøvl med at skulle flytte tv og trådløst til den bærbare. Så skulle man måske ha købt en anden bærbar end en lille pink frækkert. På den anden side, krascher den stationære, så er det sikkert og vist at vi bare skal ha en bærbar der ovre - så kan det jo blive sønnens. Men så skal den have grafik der er god nok til at spille spil på - hmmm. Den tid, den sorg.

I går aftes stod min abejdsbærbare af - for good - måske, i hvert tilfælde for et stykke tid, den jeg har lånt af en venligsindet kollega har ikke trådløs forbindelse og er i det hele taget ikke noget videre opdateret - så jeg kan ikke arbejde hjemme. Både godt og skidt, men lige nu mest skidt.

Til aften skulle vi så se den nyindkøbte dvd - Tornerose - men ak og ve, dvd maksinen er syg og skidt sengen, der er en meget underlig forbindelse mellem den og fjernbetjeningen og kun visse film gider den vise når man betjener den "manuelt" - til gengæld fik vi så lavet orden i filmene, sønnen har en skidt tendens til ikke at lægge film på plads når han ha set dem - men bare stable dem i en bunke og deres tilhørende æske i en anden bunke. DVD'en har truet med at stå af tidligere - skuffen er ikke altid lige villig til at "komme ud", måske er det en relateret fejl. Men det ser alvorligt ud til at vi må ud og købe os en ny en af de nærmeste dage.

Spændt på om det er "alle gode gange 3" eller om noget nyt og spændende viser sig i morgen - her er jo masser af muligheder med elvarm, elvarmet vand osv.....

1 kommentar:

MetteH sagde ...

Åh de der elektroniske vidundere :(
Vores stationære computer leger kispus med os for tiden... Et par gange i de sidste par uger har den nægtet at starte og Frank har måtte finde sjove måder at snyde den på... Synes ikke lige vi har råd til en ny.
Og vores tv - et gaaaaaaaaaaaaammelt et af slagsen - det havde manden så slukket helt ned en weekend vi ikke avr hjemme - med det resultat at det ikke kunne tænde da vi kom hjem igen. Der var allerede krise i alles øjne - moren her kunne ikke se sidste afsnit af Sommer og Amalie var ved at gå agurk over ikke at kunne se børnetimen.
Men der kom dog liv i det - først stod det en time eller to hvor der var blevet trykket på knappen én gang, så blev der trykket én gang til og efter 1 times tid kom billedet lige pludselig frem!!! Hurra...