fredag den 21. november 2008

Blå skærm

Sad lige så stille og roligt i går aftes - og arbejdede lidt - læst lidt mails og begyndte på en opgave jeg skal lave som indledning til et kursus jeg skal på i begyndelsen af december. Pludselig kommer explorer med en fejl - og lukker åbne vinduer "Hill Bill" tænker man så - prøver at starte en ny explorer, men istedet får jeg "Blue screen" - må indrømme at jeg bliver lidt koldsvedt - det er lige som min personlige arbejdscomputer - har jeg ikke den, så kan jeg i teorien ikke lave dagens gerning, og heller ikke afslutte opgaven til kurset.

Forsøger at genstarte et par gange - men nix bix, ingen ting sker:( - får overtalt mig selv til at både computer og jeg vil ha godt af en god nats søvn - hvem narre jeg?

Da jeg kommer på job er det hverken mere eller mindre liv i bassen end der var i går. Ringer til helpdesk nr 7 i køen. Mens jeg venter trasker jeg over til en kollega som rygtet siger er i besiddelse af en udslidt bærbar man måske kan låne. Ekspeditionen lykkes, selvom han siger at det er et gammel hakkebrædt som også havde lavet blå skærm i går - så mener han dog den vil kunne stille mine mest basale behov. Samtidig kommer jeg igennem til driften, de har 5 dage til at hente min pc bliver jeg informeret om - kollega der oprindelig har arbejdet i driften informere mig om at det faktisk ikke er nok, de har 5 dage til at hente den, 5 dage til at kigge på den i og når de så opdager at den faktisk er kaputski som jeg har fortalt - så kan de bruge yderligere 5 dage på at sende den tilbage til leverandøren som så har 5 dage til at få den fikset. Altså alt i alt op til 4 uger før jeg får min (eller en ny) PC igen....gad vide om business casen holder på det? - uden at røbe min løn tror jeg faktisk godt at man kan regne ud at kolbøttefabrikken vil kunne tjene et par ører på at sende mig over i El giganten efter en ny PC og sætte den op til mig... Men sådan virker det ikke.
Nu hører jeg så til kategorien heldig, jeg har venner der har venner - så jeg overlever. Selvfølgelig havde jeglige arkiveret al post i underfoldere til indbakken - dem får jeg så ikke lige fat i nu - og selvfølgelig var der nogen af disse arkiverede mails som jeg virkelig behøver - men det kan vel genskabes på en eller anden måde. Jeg er online, jeg kan modtage mails - (og sende mails) - jeg overlever.

Men føj for en fæl torsdagaften oplevelse!!

Moralen må være at man ikke skal arbejde hjemme - men jeg har nu alligevel det gamle hakkebrædt med hjem (med eksternt tastatur fordi det indbyggede ikke virker:o) )

Ingen kommentarer: