torsdag den 2. oktober 2008

På visse områder går det godt

Det gør det faktisk, går virkelig godt. Det giver så lidt kræfter til det, der ikke gør.
Måskefætteen ringede i formiddags - for at følge op på forskelligt. Det gav anledning til flere "aha oplevelser" og en enkelt "ja så oplevelse" - og for første gang i de 8½ måned jeg har kendt ham, var han meget tæt på at blive rigtig arrig (og han er ellers manden der aldrig bliver sur - det gider han ikke spilde krudt på - samtidig er han sådan en irriterende type det er spildt at blive sur på, han er nemlig ret ligeglad, heldigvis fangede jeg den allerede første gang vi sås), måtte faktisk sige til ham at han skulle være rolig og lade mig tale ud. En kollega har i den grad forsøgt at overtage noget budget ansvar, som han åbenbart ikke rigtig har mandat til. Det er så ikke det første han prøver at gramse til sig - men denne gang var det åbenbart en tand for meget. Men nu er jeg jo for det første sådan en der gør lidt som jeg selv vil, i stedet for at lave en tidsplan til kollega må jeg starte med at blive enig med mig selvom præcis hvad det er vi måske skal - og dette er så præcis det beslutningsgrundlag som gør måskefætteren rolig - især fordi vi nu har aftalt en lille omvej i review rækken - han kommer ind først:o). Heldigt at jeg er en sladretante som bare må fortælle ham hvad jeg laver, selvom han ikke er chefen længere:o) - og heldigvis for os begge, så stoler han på mig - så glider det hele lidt nemmere.

Han fik også lige skubbet endnu en gang ros ind, vedr min undervisning - viser sig at mine søde svenske kolleger har reklameret for mig, så nu må jeg vist bestille endnu et kursus:o). Det jeg bestilte i sidste uge - og lagde på vores intranet er allerede 2/3 fuldt.

Så alt i alt er der da en kant det går godt på:-) lad os lade det billede stå lidt:-))

1 kommentar:

Carina sagde ...

Den lader vi stå længe endnu!