fredag den 3. oktober 2008

Med et skævt smil

Sikke en uge - eller i virkeligheden kun de sidste to dage - resten har jeg fortrængt:-))
I går en first timer på en småsur måskefætter og en hys kollega der ikke turde brokke sig til mig, men i stedet gjorde det til andre - hvilket hun åbenbart har gjort en del gang det sidste stykke tid - man kan så undrer sig over hvorfor hun ikke er gået direkte - er det fordi hun er blevet klogere? Et team møde med stikpiller og en måskefætter der "glemmer" at præfikse en ud af tre navne søstre - hvilket viste sig at gøre nogen sure - taler vi om børnehave, eller hva?

I dag et møde med en sjov fætter - en gammel kollega, en af dem man svinger med - det gik helt som jeg ønskede - så nu fortsætter vi bare med arbejdet i MIN retning, det kan vi godt lide:-). en sur kollega der klager til ny-chef og kan risikere at få ris til egen røv. Det var jo ikke dét jeg ville, et eller andet sted dybt ironisk. Ny-chef gør måske hvad mange har ment at måskefætteren burde have gjort for længst. Men det er jo ikke det jeg egentlig ønsker, det er ikke derfor jeg har udfordret mig selv BIGtime, givet mig selv den opgave at ændre på MIG, fordi jeg ikke kan ændre på andre. Lade sur kollega køre sit ræs uden at lade mig gå på. Det er ikke mit job at hjælpe sur kollega, det er ikke mig job at sørge for at mit team er fuldt bemandet, det er kun mit job at tage mig af mig - men alligevel ønsker jeg ikke at sur kollega skal flyttes - måske skal hun trods alt lære at rette lidt ind til højre, det er vel ikke for meget at forlange:-) lære at verden ikke er centreret omkring hende.

I øvrigt fik sjov fætter min kæbe til at rasle ned mellem babberne - han kan noget med power point som de fleste jeg kender vil misunde ham ganske så forfærdeligt - WAU er det eneste jeg har at sige til den ting. Eneste anke er, måske tager den fantastiske præsentation fokus fra indholdet?

Eneste minus ved de sidste dage er at de er gået så hurtigt at jeg ikke er kommet ret meget videre med en opgave jeg gerne vil være klar med snart. Arbejde i weekenden kan nok kompensere vil jeg tro.

Ingen kommentarer: