torsdag den 9. oktober 2008

Et møde

Jeg skal på et seminar inde i byen og cykler derfor fra sønnens skole - det er iskoldt og mine fingre er dybfrosne. Jeg er i god tid, så jeg stopper ved en cafe for at få en kop kaffe, både til at starte dagen på, men også for at tø fingrene. Sætter mig ved et ledigt bord. Ved siden af sidder en dame med en kop kaffe. Hun giver mig avisen og sprøger om jeg vil overtage den - og så begynder hun ellers at tale. Hun har været til morgen meditation og er på vej på job. Hun hviler i den grad i sig selv - det er helt utroligt. Hun er indbegrebet af den onde bog. Hun siger at efter sådan en start på dagen er der ingen ting der påvirker hende på samme måde som ellers.

Sådan et møde sidder i længe, længe. Måske man skulle starte på at meditere? - men først skal jeg nok lære at lade være at fnise:-))

2 kommentarer:

Annette i Barcelona sagde ...

Meditation kan varmt anbefales... og fnisen stopper helt af sig selv... efter kort tid kan du slet ikke undvære det ;-)

Annette i Barcelona sagde ...

Linket til "den onde bog" virker ikke... er det titlen på bogen... eller hvilken bog henviser du til...