lørdag den 11. oktober 2008

En erkendelse

Jeg tror jeg er kommet til en erkendelse, jeg tror er kommet et lille bitte skridt videre. Men jeg er ikke ganske sikker:-)
Folk kan generelt mene om mig hvad de vil! - yderst sjældent kan man alligevel ændre på deres opfattelse, så hvorfor ulejlige sig, og hvorfor bekymre sig? - så længe jeg ved hvad det handler om, så er det godt nok, så længe jeg ved de ikke har ret, så er det fint for mig.
Med den lille bitte undtagelse, hvis den person nu betyder noget for mig, så vil jeg faktisk gerne ændre på mig for at få personen til at ændre på sin opfattelse af mig.
Dette indså jeg i går, da jeg for jeg ved ikke hvilken gang misforstod en mail/en udtalelse og var nødt til at få fat i vedkommende, der kom med den. Inderst inde tror jeg egentlig godt jeg ved, det ikke var møntet på mig, men alligevel nagede tvivlen, jeg måtte bare have sikkerhed, jeg måtte bare vide. Dybest set handler det nok om manglende selv tillid - og det ved personen så også godt.
Men det var altså her jeg indså at nogen menneker kan mene og tænke hvad de vil, men det er der så bare andre der ikke kan - kald mig bare behagesyg:-)

Ingen kommentarer: