søndag den 14. september 2008

Sikke en weekend

Det er ellers evigheder siden jeg har været så skidt.
Startede lige så stille fredag formiddag med ulmende hovedpine - tvang mig selv til træning - endorfinerne hjælper, men kun kortvarigt.

Minder mig i øvrigt om en munter samtale på kontoret fredag. En kollega havde kastet en opgave mod nord og efter kort snak med mig kastede min norske kollega opgaven tilbage - til mig. Kollega spørger så om jeg har tid til at løse den. Mit svar er, at jeg jo som en hver kvinde er i stand til at multitaske - hvorefter en 3 kollega blander sig i samtalen. "Jeg kender ingen kvinder der er i stand til at have s.e.x og hovedpine på en gang" - forklare så at det er jordens dårligste undskyldning, netop fordi endorfinerne der dannes ved bla s.e.x virker smertestillende - nu er 1 kollega transformret til en spøjs rødlig farve i kinderne - han har vist ikke tidligere været blandet ind i vores lidt frie samtaleform før. (Og det er endda om ham jeg sagde til chef at hans kone var på forretningsrejse, så han manglede "noget", elsker når jeg selv i telefonen kan høre chef rødme, men han kan tilgengæld tåle det).

Nå en tilbage til mit hoved - lørdag morgen var den HELT slem, sønnen mixede piller til mig og jeg fik mig til sidst slæbt ned i stuen - og videre ned i køkkenet for at lave morgenmad. Tror jeg varmede min kaffe latte 2 gange i microen - og da jeg gik i seng kl 21 smed jeg den ud - sønnen hentede pude i soveværelset og puttede mig med en plaid så jeg ikke skulle fryse - i nat da han var oppe for at tisse hentede han vand til mig fordi jeg var tørstig. Nu har jeg fået stablet mig op med puder i sofaen og tilmed spist min morgenmad OG drukket det meste af kaffen - med lidt held ender vi måske tilmed, med at få tøj på i dag.
Aner seriøst ikke hvordan jeg skulle få søn sendt i skole hvis det sker på en hverdag - for ikke at tale om at få ham hentet igen om eftermiddagen - men så må der vel stå i kontaktbog "NN hjemme i går med mors første sygedag".

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er han da bare sød din søn, sådan at opvarte sin stakkels mor!

Og ja, der burde være en "mors første sygedag"-mulighed!

*L

MetteH sagde ...

Øv det lyder bare ikke rart... Men dejligt med en søn der er så omsorgsfuld!