fredag den 29. august 2008

SÅ gik gassen af

Sct Gertrud:(
Kom til at læse en mail, sendt fra hysterisk kollega for knapt 2½ måned siden. En mail der var starten på en lang periode af vredes udbrug fra selvsamme. Hvis jeg bare viste hvad jeg havde gjort galt, så ville det være lidt nemmere. Og hvis jeg bare ikke inderst inde "bare går" og venter på at hun igen får et flip. På nogen måder går det bedre nu, men på andre slet ikke - og det giver ondt i maven.
Jeg læste den tåbelige mail lige inden vi skulle fejre afdelinges succes. Og nu er jeg i forvejen mest glad for at være i centrum når jeg selv kan styre det. Så denne fest var ikke lige det jeg havde mest lyst til. Overchefen sagde et par bevingede ord, og det var sådan set ok - men resten havde vist været hyggeligere uden min tavse deltagelse:(
Nu forsøger jeg at få følgende sætning "Tænk positivt, for positive tanker skaber positiv energi" til at overdøve min kæmpe lyst til at melde mig syg på mandag. Der er 3 dage i næste uge hvor jeg må på job - men derefter........

Gider bare ikke mere, men kender også mig selv godt nok til at vide at jeg ikke gør det - jeg dukker bare pænt og artigt op og lader mig æde op af manglende tillid og respekt fra en enkelt kollega - som jo i virkeligheden INTET betyder, og så alligevel..

2 kommentarer:

carina sagde ...

jeg kan simplethen ikke forstå at chefen kender til problemet med kollegaen uden at gøre noget ved det.
Tror du der vil blive gjort noget ved det hvis du sygemeldte dig?

Kristina sagde ...

Problemet er jo at jeg i begyndelse bad ham lade være...han har ærgeret sig over at han lod stå til så længe. Så ville han indblande HR og keglen skreg af ham fordi hun er bange for HR, fordi hun bange for at blive fyret (lang historie) men hun overbeviste ham om at dette kunne vi løse selv - han synes selv at det er bedst at løse ting selv, han forklarede hende hvordan man opfører sig voksent og professionelt og lovede mig at det var ok jeg gik hvis hun skreg eller skældte ud - vi lavede en "samarbejdsaftale" som vi nu skal følge op på. Tingen er at hun taler pænt til mig nu. Men jeg føler ikke hun stoler på mig og heller ikke at hun respektere mig. Men jeg har seriøst svært ved at finde ud af om jeg "bare" bærer nag - eller om det er et "reelt" problem. Men der er nu "ting" der ikke er i orden, som jeg bare ikke gider være videne til. Hvis jeg sygemelder mig får jeg "det hjælper ikke at flygte" talen - og jeg forventer at han vil holde et møde med os begge. Men han vil også tale med os begge hvis hun flipper mandag - hun er bare stærkere verbalt end jeg - så jeg frygter faktisk at jeg ikke får en fod til jorden:(
Det er lidt svært med interne problemer når man som chef sidder i Stockholm og problemerne er i DK - man oplever dem jo ikke selv, men får dem refereret - og af kollega og jeg er det kun mig der taler med ham - det går jeg så tilgengæld også...MEGET:-)