lørdag den 23. august 2008

Præstationsangst

Jeg fik en noget uventet opringning i går. En kollega fra det store broderland. På intet tidspunkt har jeg følt at vi ikke har et fint samarbejde i min afdeling (nok mest på kryds af landegrænserne, der er et eller andet i DK der ikke er helt i top). Men ligefrem at blive ringet op og få 15 minutters enetale om hvad, jeg har lov og ret til med den rolle jeg besidder, det havde jeg dog ikke lige ventet. Det er lige før jeg får præstationsangst. Et eller andet sted har det været "nemt" at føle man var nødt til at "spørge om lov" og så bare rette ind til højre. Det skal så ikke, min kollega mener at jeg er på det helt rette spor og bare skal handle der efter.
Det mest sjove med samtalen var den afsluttende forklaring af hvorfor det nogen gange er lidt svært at arbejde sammen med danskere - lige i den sammenhæng ved jeg så ikke helt hvad manden mener jeg er for dansker var jeg tydeligvis ikke.
Jeg er lidt nysgerrig efter hvor denne "pludselig" ekstraordinære støtte kommer fra, har en rimelig god idé:-) der er en vis chef der skal krydsforhøres lidt på mandag. Vil faktisk godt vide præcis hvad han egentlig har sagt, men ind til da vil jeg hygge mig med ikke at være i kassen "de besværlige danskere", det er jeg nok ikke helt og aldeles utilfreds med..

Ingen kommentarer: