onsdag den 20. august 2008

Man har vel lov at undrer sig

Jeg deltog i et møde forleden aften - sammen med andre børneforældre. Vi blev sat i 3 grupper - altså grupper giver mig lidt røde prikker:-) men jeg opførte mig altså pænt!!
Vi skal så præsentere os - jeg siger hvem jeg er - og de andre følger efter. En er "heldigvis" skilt fra sit barns mor, et andet barn er representeret ved hele tre voksne - den 4 er tydeligvis ude at rejse, men ville tilsyneladende dukker op ellers og sidste "mand" i gruppen er så forholdsvis "nyskilt". Det store hold hakker en anelse på hinanden, altså den "oprindelige" mor og far gør. Faderen siger at barnet ikke er påvirket af skilsmissen og hun var heller ikke mere end omkring 2 da det skete. Moderen retter ham og siger at det er i hvert tilfælde ikke sandt "datteren ønsker at de alle lever sammen som en stor lykkelig familie" hvortil faderen nærmest vrænger "det ville også være rigtig dejligt".
Jeg sidder bare og undrer mig over at ingen af parterne kan holde bare sådan "rigtig" fred de par timer sådan et møde vare. Hvad tjener det til at små hakke af hinanden? var det "spil for galleriet" - for at andre ikke skulle tro at de i virkeligheden er venner? -
For mig er det noget så formålsløst - hvorfor ikke bare tale pænt sammen, lade være at "udstille" hinanden, løse konflikterne bagefter når de er alene - hvis de absolut SKULLE småskændes? Men det er nok bare mig...

2 kommentarer:

Mrsbaloui sagde ...

Tror bare, at det er nogen menneskers forkvaklede måde at hævde sig overfor hinanden på...

Når det er sagt, så synes jeg også, at det er yderst pinligt, når par fortæller pinlige historier om hinanden... Nogen ting hører bare privatlivet til ;)

Kristina sagde ...

ja, det har du ret i -