mandag den 18. august 2008

En pep talk og en whisky

Hvad goer man naar man sidder
ensom, naa ja - ensomt og ensom, men saa alene! paa et hotel i det centrale Stockholm? oven paa en stoerre mexicansk middag - skulle vist ha noejets med sushi, men saadan er der saa meget!
Man fylder efter med kaffe - og den foerste whisky i noget naer 100 aar, i hvert tilfaelde siden soennen kom i maven for 6 aar og 7 maaneder siden - lige saa laenge siden er det jeg sidst arbejdede for hende, som jeg i dag har faaet besked om skal vaere min nye chef! - men det er nok ikke hendes skyld, den der whisky, men snarere andre jobmaessige omstaendigheder, som har vaeret diskuteret sidst paa eftermiddagen - ting der bare ikke lige loeser sig selv. Heller ikke ved at flygte. Vi blev vist enige om at det er en daarlig loesning, selvom den stadig foeles som den nemmeste. Der er for mange jern i ilden, som vil blive kolde hvis jeg gaar, jeg har startet for mange spaendende ting op, som jeg burde foelge til doers.
En pep talk er altid godt, om ikke andet for egoet - og lidt ekstra "nursing" skader vel heller ikke. Men mon ikke en lille whisky vil hjaelpe saa jeg ikke roterer alt for meget i den store hvide seng i nat?
Saa maa vi bare haabe at en af os faar en genial ide til loesning af "omstaendighederne".

1 kommentar:

Moster Tulle sagde ...

Håber du fik sovet godt og velkommen hjem igen....det lyder godt nok stressende med lige at smutte til Stockholm...